Tietopaketti yksinyrittäjän avustuksesta

Ensamforetagarstod fi sv 1
Haettava tuki on 2000 euron suuruinen kertakorvaus yksinyrittäjän yritystoiminnasta aiheutuneisiin kustannuksiin. Näitä ovat esimerkiksi yritystoimintaa varten hankittujen tilojen ja laitteiden kustannukset sekä kirjanpito- ja toimistomenot. Yrittäjän itselleen nostamaa palkkaa ei lueta kustannuksiin, mutta kaikkiin muihin kustannuksiin tukea voidaan käyttää.

Avustusta voidaan maksaa 16.3.2020–31.8.2020 välillä aiheutuneisiin kustannuksiin. Tuki on määräaikainen ja sitä voi hakea 30.9.2020 saakka.

Pietarsaaren seudun Kehittämisyhtiö Concordia vastaa jäsenkuntiensa (Kruunupyy, Luoto, Pedersöre, Pietarsaari ja Uusikaarlepyy) yksinyrityksien hakemusten vastaanottamisesta ja niiden käsittelystä. Concordia tekee päätösesitykset kunnille ja kuntien nimeämät viranhaltijat tekevät lopullisen tukipäätöksen. Tuen maksatus yrittäjille tapahtuu yrityksen kotikunnan mukaisesti.

Lisää tietoa tuen kriteereistä löydät täältä.

Yksinyrittäjäjätuen hakuohjeet

Hae tukea:

Ensisijaisesti sähköisellä lomakkeella. Huomioithan, että myös kaikki liitteet tulee tällöin toimittaa sähköisessä muodossa (esim. pdf-muodossa).
• Paperilomakkeella, joita on saatavilla kaikista seudun kuntavirastoista ja Concordian toimistolta (Koulukatu 25-27C, 68600 Pietarsaari). Virastotalot ovat suljettu ulkopuolisilta, joten teidän on varattava aika, jolloin haette lomakkeet. Palauttakaa täytetty lomake postitse osoitteeseen Pietarsaaren seudun Kehittämisyhtiö Concordia, Koulukatu 25-27C, 68600 Pietarsaari. Mikäli haet tukea paperilomakkeella, sinun on tunnistauduttava ottamalla kopio passin avaussivusta, henkilökortista tai ajokortista ja lähettämällä kopio yhdessä hakemuksen ja liitteiden kanssa samassa postissa meille.

Hakemuksia ei vastaanoteta sähköpostitse tietoturvasyistä. Hakemukset käsitellään saapumisjärjestyksessä.

Hakemukseen tulee liittää:
• Tilinpäätös 2019/viimeisin tilinpäätös tai veroilmoitus 2019/viimeisin veroilmoitus
• Jäljennökset kirjanpidosta ja/tai tiliotteista vuodelta 2020
• Verovelkatodistus - (saat sen kätevästi OmaVero-palvelusta)

Huom: Mikäli sinulla on verovelkaa sinun pitää verovelkatodistuksen lisäksi liittää Verohallinnon hyväksymä suunnitelma verovelan maksamiseksi.

Sähköisen hakemuksen liitteet toimitetaan sähköisessä muodossa ja paperisen hakemuksen liitteet toimitetaan paperisina.

Varaa hakemuksen täyttöä varten seuraavat asiat:

  • Pankkitunnukset vahvaa tunnistautumista varten. HUOM: Et voi käyttää yrityksesi pankkitunnuksia. Palveluun tulee tunnistautua yksityishenkilön verkkopankkitunnuksella tai mobiilivarmenteella. Jos täytät paperilomaketta, liitä hakemukseen kopio passista/henkilökortista/ajokortista.
  • YEL-vakuutuksen numero, jos olet YEL-vakuutettu
  • Yrityksen kotikunta ja TOL-numero (päätoimiala) - nämä löydät www.ytj.fi-sivustolta.
  • Yritystoiminnan aloituspäivämäärä
  • Pankkiyhteys (IBAN)
  • Tiedot yrityksen saamista julkisista tuista viimeisten kolmen vuoden ajalta. Tukipäätöksistä näet mahdollisesti saamasi de minimis -tuet.
  • Täältä näet kuvan lomakkeesta, josta näet mitä tietoja kysytään ja missä järjestyksessä

Huomioithan, että hakemusta ei voi tallentaa keskeneräisenä, eli se tulee täyttää ja lähettää samalla kertaa.

Täytä sähköinen tukihakemus tästä: hakulomake

Kysymyksiä?

Ole yhteydessä: Vaihde puh. 010 239 7550, Fredrik Sandelin puh. 010 239 7554, Susanne Holmbäck-Nyblom puh. 010 239 7569 (Susanne palvelee ruotsiksi)

 Tietoturva:

Henkilötietosi täyttö on turvallista, sähköisessä lomakesivustossa on käytössä vahva tunnistautuminen pankkitunnuksen tai mobiilivarmenteen kautta. Antamasi tiedot käsitellään Concordian tietosuojaselosteen mukaisesti. Hakemus ja liitteet tallennetaan Concordian CRM-järjestelmään 31.12.2021 asti tai siihen asti, kunnes yrityksen kotikunta on hakemustiedot ja päätöksen arkistoinut. Concordian käsittelyn jälkeen hakemus ja siihen liittyvät tiedot luovutetaan yrityksen kotikunnalle päätöksentekoa varten, jonka jälkeen tiedot käsitellään kunnan tietosuojaselosteen mukaisesti.